Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów

Obsługa podatkowo-księgowa jest usługą szeroko rozumianego outsourcingu. Polega ona na przekazaniu czynności, które nie są bezpośrednio związane z kluczowymi zadaniami Państwa przedsiębiorstwa w ręce firmy zewnętrznej (np. naszej kancelarii), przez co pozbywacie się Państwo ciężaru szkolenia, utrzymywania kosztownej, specjalistycznej kadry księgowej.


Firmy świadczące takie czy inne usługi outsourcingowe stać na utrzymywanie i szkolenie wysoko wykwalifikowanej kadry ponieważ obsługują one wiele podmiotów przez co koszty utrzymania takiego pracownika są mniejsze niżeli w małej firmie, która musi tworzyć zespół finansowo-księgowy od podstaw.


Korzystanie z tej strategii w prowadzeniu działalności oznacza mniejszą liczbę pomyłek, lepszą jakość sprawozdań finansowych i szybszy dostęp do informacji, co pozwala lepiej kierować przedsiębiorstwem. Outsourcing podatkowo-księgowy pozwala na inwestowanie czasu i pieniędzy w realizowanie zadań kluczowych, dzięki którym przedsiębiorca zdobywa przewagę konkurencyjną i osiąga większe zyski.


Dla naszych Klientów przygotowaliśmy kilka rozwiązań – pakietów usług, każdorazowo w trakcie spotkania  dopasowujemy ich zawartość do potrzeb prowadzonej przez Państwa działalności. Obsługa podatkowo-księgowa w pełni może odbywać się przez naszą Kancelarię on-line i zdalnie.


Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prawnie określonym dokumentem służącym do ewidencji operacji gospodarczych w uproszczonej formie. Księguje się w niej m.in. wszelkiego rodzaju przychody, zakup towarów handlowych i materiałów, koszty uboczne zakupu, wynagrodzenia oraz inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.


W ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów obsługujemy:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
  • spółki cywilne osób fizycznych
  • spółki jawne osób fizycznych
  • spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą
  • osoby prowadzące działy specjalne produkcji rolnej

których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły równowartości w walucie polskiej 2 000 000 euro.


Zakres obsługi obejmuje m.in.:

  • przyjęcie dokumentów – wstępna weryfikacja dokumentów,
  • ocena dokumentów pod względem formalnym,
  • kwalifikacja kosztów – zgodność dokumentów kosztowych z prawem podatkowym,
  • zwrot zleceniodawcy dokumentów wadliwych wymagających poprawy lub korekty,
  • ocena zdarzeń gospodarczej – zgodności z prawem podatkowym i prowadzoną działalnością,
  • uzgadnianie ze zleceniodawcą dokumentów i zdarzeń wątpliwych bądź wymagających wyjaśnień,
  • sporządzenie dokumentów dodatkowych wewnętrznych, gdy są wymagane,
  • rejestracja dokumentów w rejestrze księgi,
  • rejestracja dokumentów w innych, wymaganych prawem, ewidencjach i rejestrach,
  • wydruk i weryfikacja prawidłowości dokonanych zapisów pod względem formalnym,
  • księgowanie zapisów,
  • wydruk księgi,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami księgi,
  • wydruk pozostałych rejestrów i ewidencji,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami odpowiednich ewidencji, gdy są wymagane,
  • wydruk podsumowania miesięcznego księgi do dokumentów oraz dla klienta,
  • obliczenie zaliczki na podatek dochodowy i sporządzenie informacji – dokumentu obliczenia,
  • wydruk przelewu na zaliczkę (na życzenie wysyłka na email / sms) i informacji o obliczeniach,
  • stałe przechowywanie dokumentacji w ciągu roku podatkowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • biuletyn informacyjny kancelarii w formie papierowej,
  • dodatkowy biuletyn informacyjny w formie elektronicznej,
  • kontrolne obliczenie wskaźników : min. marży, zyskowności, rotacji zapasów itp.,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:

  • obsługę ewidencji wyposażenia,
  • obsługę ewidencji środków trwałych,
  • procedurę zgłoszenia do VAT, aktualizację zmian,
  • obsługę ewidencji VAT,
  • stałe / jednorazowe doradztwo podatkowe,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań GUS,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o korzystaniu ze środowiska
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o opłacie produktowej
  • przygotowywanie danych do biznes planów, wniosków kredytowych
  • zgłoszenia, aktualizację danych w rejestrach CEIDG, KRS


Jesteś zainteresowany naszą ofertą dla Twojej firmy? Zadzwoń do nas tel. +48 606 335 947 lub napisz na email: kancelaria@grokaz.pl – przygotujemy dla Ciebie dedykowaną propozycję współpracy.