fbpx

Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów

Obsługa podatkowo-księgowa jest usługą szeroko rozumianego outsourcingu. Polega ona na przekazaniu czynności, które nie są bezpośrednio związane z kluczowymi zadaniami Państwa przedsiębiorstwa w ręce firmy zewnętrznej (np. naszej kancelarii), przez co pozbywacie się Państwo ciężaru szkolenia, utrzymywania kosztownej, specjalistycznej kadry księgowej.


Firmy świadczące takie czy inne usługi outsourcingowe stać na utrzymywanie i szkolenie wysoko wykwalifikowanej kadry ponieważ obsługują one wiele podmiotów przez co koszty utrzymania takiego pracownika są mniejsze niżeli w małej firmie, która musi tworzyć zespół finansowo-księgowy od podstaw.


Korzystanie z tej strategii w prowadzeniu działalności oznacza mniejszą liczbę pomyłek, lepszą jakość sprawozdań finansowych i szybszy dostęp do informacji, co pozwala lepiej kierować przedsiębiorstwem. Outsourcing podatkowo-księgowy pozwala na inwestowanie czasu i pieniędzy w realizowanie zadań kluczowych, dzięki którym przedsiębiorca zdobywa przewagę konkurencyjną i osiąga większe zyski.


Dla naszych Klientów przygotowaliśmy kilka rozwiązań – pakietów usług, każdorazowo w trakcie spotkania  dopasowujemy ich zawartość do potrzeb prowadzonej przez Państwa działalności. Obsługa podatkowo-księgowa w pełni może odbywać się przez naszą Kancelarię on-line i zdalnie.


Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prawnie określonym dokumentem służącym do ewidencji operacji gospodarczych w uproszczonej formie. Księguje się w niej m.in. wszelkiego rodzaju przychody, zakup towarów handlowych i materiałów, koszty uboczne zakupu, wynagrodzenia oraz inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.


W ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów obsługujemy:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
  • spółki cywilne osób fizycznych
  • spółki jawne osób fizycznych
  • spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą
  • osoby prowadzące działy specjalne produkcji rolnej

których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły równowartości w walucie polskiej 2 000 000 euro.


Zakres obsługi obejmuje m.in.:

  • przyjęcie dokumentów – wstępna weryfikacja dokumentów,
  • ocena dokumentów pod względem formalnym,
  • kwalifikacja kosztów – zgodność dokumentów kosztowych z prawem podatkowym,
  • zwrot zleceniodawcy dokumentów wadliwych wymagających poprawy lub korekty,
  • ocena zdarzeń gospodarczej – zgodności z prawem podatkowym i prowadzoną działalnością,
  • uzgadnianie ze zleceniodawcą dokumentów i zdarzeń wątpliwych bądź wymagających wyjaśnień,
  • sporządzenie dokumentów dodatkowych wewnętrznych, gdy są wymagane,
  • rejestracja dokumentów w rejestrze księgi,
  • rejestracja dokumentów w innych, wymaganych prawem, ewidencjach i rejestrach,
  • wydruk i weryfikacja prawidłowości dokonanych zapisów pod względem formalnym,
  • księgowanie zapisów,
  • wydruk księgi,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami księgi,
  • wydruk pozostałych rejestrów i ewidencji,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami odpowiednich ewidencji, gdy są wymagane,
  • wydruk podsumowania miesięcznego księgi do dokumentów oraz dla klienta,
  • obliczenie zaliczki na podatek dochodowy i sporządzenie informacji – dokumentu obliczenia,
  • wydruk przelewu na zaliczkę (na życzenie wysyłka na email / sms) i informacji o obliczeniach,
  • stałe przechowywanie dokumentacji w ciągu roku podatkowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • biuletyn informacyjny kancelarii w formie papierowej,
  • dodatkowy biuletyn informacyjny w formie elektronicznej,
  • kontrolne obliczenie wskaźników : min. marży, zyskowności, rotacji zapasów itp.,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:

  • obsługę ewidencji wyposażenia,
  • obsługę ewidencji środków trwałych,
  • procedurę zgłoszenia do VAT, aktualizację zmian,
  • obsługę ewidencji VAT,
  • stałe / jednorazowe doradztwo podatkowe,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań GUS,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o korzystaniu ze środowiska
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o opłacie produktowej
  • przygotowywanie danych do biznes planów, wniosków kredytowych
  • zgłoszenia, aktualizację danych w rejestrach CEIDG, KRS


Jesteś zainteresowany naszą ofertą dla Twojej firmy? Zadzwoń do nas tel. +48 606 335 947 lub napisz na email: kancelaria@grokaz.pl – przygotujemy dla Ciebie dedykowaną propozycję współpracy.

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?