Obsługa podatkowo-księgowa jest usługą szeroko rozumianego outsourcingu. Polega ona na przekazaniu czynności, które nie są bezpośrednio związane z kluczowymi zadaniami Państwa przedsiębiorstwa w ręce firmy zewnętrznej (np. naszej kancelarii), przez co pozbywacie się Państwo ciężaru szkolenia, utrzymywania kosztownej, specjalistycznej kadry księgowej.
Firmy świadczące takie czy inne usługi outsourcingowe stać na utrzymywanie i szkolenie wysoko wykwalifikowanej kadry ponieważ obsługują one wiele podmiotów przez co koszty utrzymania takiego pracownika są mniejsze niżeli w małej firmie, która musi tworzyć zespół finansowo-księgowy od podstaw.
Korzystanie z tej strategii w prowadzeniu działalności oznacza mniejszą liczbę pomyłek, lepszą jakość sprawozdań finansowych i szybszy dostęp do informacji, co pozwala lepiej kierować przedsiębiorstwem. Outsourcing podatkowo-księgowy pozwala na inwestowanie czasu i pieniędzy w realizowanie zadań kluczowych, dzięki którym przedsiębiorca zdobywa przewagę konkurencyjną i osiąga większe zyski.
Dla naszych Klientów przygotowaliśmy kilka rozwiązań – pakietów usług, każdorazowo w trakcie spotkania dopasowujemy ich zawartość do potrzeb prowadzonej przez Państwa działalności. Obsługa podatkowo-księgowa w pełni może odbywać się przez naszą Kancelarię on-line i zdalnie.
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prawnie określonym dokumentem służącym do ewidencji operacji gospodarczych w uproszczonej formie. Księguje się w niej m.in. wszelkiego rodzaju przychody, zakup towarów handlowych i materiałów, koszty uboczne zakupu, wynagrodzenia oraz inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
W ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów obsługujemy:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
- spółki cywilne osób fizycznych
- spółki jawne osób fizycznych
- spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą
- osoby prowadzące działy specjalne produkcji rolnej
których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły równowartości w walucie polskiej 2 000 000 euro.
Zakres obsługi obejmuje m.in.:
- przyjęcie dokumentów – wstępna weryfikacja dokumentów,
- ocena dokumentów pod względem formalnym,
- kwalifikacja kosztów – zgodność dokumentów kosztowych z prawem podatkowym,
- zwrot zleceniodawcy dokumentów wadliwych wymagających poprawy lub korekty,
- ocena zdarzeń gospodarczej – zgodności z prawem podatkowym i prowadzoną działalnością,
- uzgadnianie ze zleceniodawcą dokumentów i zdarzeń wątpliwych bądź wymagających wyjaśnień,
- sporządzenie dokumentów dodatkowych wewnętrznych, gdy są wymagane,
- rejestracja dokumentów w rejestrze księgi,
- rejestracja dokumentów w innych, wymaganych prawem, ewidencjach i rejestrach,
- wydruk i weryfikacja prawidłowości dokonanych zapisów pod względem formalnym,
- księgowanie zapisów,
- wydruk księgi,
- nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami księgi,
- wydruk pozostałych rejestrów i ewidencji,
- nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami odpowiednich ewidencji, gdy są wymagane,
- wydruk podsumowania miesięcznego księgi do dokumentów oraz dla klienta,
- obliczenie zaliczki na podatek dochodowy i sporządzenie informacji – dokumentu obliczenia,
- wydruk przelewu na zaliczkę (na życzenie wysyłka na email / sms) i informacji o obliczeniach,
- stałe przechowywanie dokumentacji w ciągu roku podatkowego,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- biuletyn informacyjny kancelarii w formie papierowej,
- dodatkowy biuletyn informacyjny w formie elektronicznej,
- kontrolne obliczenie wskaźników : min. marży, zyskowności, rotacji zapasów itp.,
oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
- obsługę ewidencji wyposażenia,
- obsługę ewidencji środków trwałych,
- procedurę zgłoszenia do VAT, aktualizację zmian,
- obsługę ewidencji VAT,
- stałe / jednorazowe doradztwo podatkowe,
- przygotowywanie danych / sprawozdań GUS,
- przygotowywanie danych / sprawozdań o korzystaniu ze środowiska
- przygotowywanie danych / sprawozdań o opłacie produktowej
- przygotowywanie danych do biznes planów, wniosków kredytowych
- zgłoszenia, aktualizację danych w rejestrach CEIDG, KRS
Jesteś zainteresowany naszą ofertą dla Twojej firmy? Zadzwoń do nas tel. +48 606 335 947 lub napisz na email: kancelaria@grokaz.pl – przygotujemy dla Ciebie dedykowaną propozycję współpracy.