Kancelaria Doradztwa Podatkowego GROKAZ SC Kazimierz i Grażyna Zielińscy

Kontakt: tel. 77 466 19 04, 77 44 666 22, email: kancelaria@grokaz.pl

Przekaż sprawy obsługi księgowej naszej Kancelarii, a zaoszczędzony czas przeznacz na rozwój swojej firmy.
Przekaż sprawy obsługi księgowej naszej Kancelarii, a zaoszczędzony czas przeznacz na rozwój swojej firmy.
Previous Next Play Pause
1

Dla podatników, którzy zgłosili się  do VAT usługa obejmuje m.in.:

  • weryfikacja dostarczonych dokumentów pod kontem zgodności z obowiązującymi przepisami,

  • kwalifikacja dokumentów i ich powiązanie z prowadzoną działalnością,

  • rejestracja dokumentów w odpowiednich rejestrach VAT,

  • wydruk rejestrów VAT,

  • obliczenie podatku VAT i sporządzenie miesięcznych / kwartalnych deklaracji VAT,

  • wydruk przelewu na podatek VAT (na życzenie wysyłka na email / sms), wydruk deklaracji VAT,

  • dostarczenie deklaracji VAT do urzędu skarbowego przekazem elektronicznym,

  • wydruk potwierdzenia przekazu elektronicznego deklaracji VAT,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:

  • procedurę zgłoszenia do VAT, aktualizacja zmian,

  • obsługa transakcji WNT, WDT, WŚU,

  • obsługa transakcji VAT Marża,

  • obsługa krajowych transakcji "odwrotne obciążenie" ,

  • obsługa transakcji Importu,

  • obsługa transakcji Exportu,

  • obsługa INTRASTAT

  • przygotowanie pozostałych deklaracji wymaganych do transakcji VAT.

Cena już od 100,00 zł netto / miesięcznie.

Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prawnie określonym dokumentem służącym do ewidencji operacji gospodarczych w uproszczonej formie. Księguje się w niej m.in. wszelkiego rodzaju przychody, zakup towarów handlowych i materiałów, koszty uboczne zakupu, wynagrodzenia oraz inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

W ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów obsługujemy:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
  • spółki cywilne osób fizycznych
  • spółki jawne osób fizycznych
  • spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą
  • osoby prowadzące działy specjalne produkcji rolnej

których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły równowartości w walucie polskiej 2 000 000 euro.

Zakres obsługi obejmuje m.in.:

  • przyjęcie dokumentów - wstępna weryfikacja dokumentów,
  • ocena dokumentów pod względem formalnym,
  • kwalifikacja kosztów - zgodność dokumentów kosztowych z prawem podatkowym,
  • zwrot zleceniodawcy dokumentów wadliwych wymagających poprawy lub korekty,
  • ocena zdarzeń gospodarczej - zgodności z prawem podatkowym i prowadzoną działalnością,
  • uzgadnianie ze zleceniodawcą dokumentów i zdarzeń wątpliwych bądź wymagających wyjaśnień,
  • sporządzenie dokumentów dodatkowych wewnętrznych, gdy są wymagane,
  • rejestracja dokumentów w rejestrze księgi,
  • rejestracja dokumentów w innych, wymaganych prawem, ewidencjach i rejestrach,
  • wydruk i weryfikacja prawidłowości dokonanych zapisów pod względem formalnym,
  • księgowanie zapisów,
  • wydruk księgi,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami księgi,
  • wydruk pozostałych rejestrów i ewidencji,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami odpowiednich ewidencji, gdy są wymagane,
  • wydruk podsumowania miesięcznego księgi do dokumentów oraz dla klienta,
  • obliczenie zaliczki na podatek dochodowy i sporządzenie informacji - dokumentu obliczenia,
  • wydruk przelewu na zaliczkę (na życzenie wysyłka na email / sms) i informacji o obliczeniach,
  • stałe przechowywanie dokumentacji w ciągu roku podatkowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • biuletyn informacyjny kancelarii w formie papierowej,
  • dodatkowy biuletyn informacyjny w formie elektronicznej,
  • kontrolne obliczenie wskaźników : min. marży, zyskowności, rotacji zapasów itp.,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:

  • obsługę ewidencji wyposażenia,
  • obsługę ewidencji środków trwałych,
  • procedurę zgłoszenia do VAT, aktualizację zmian,
  • obsługę ewidencji VAT,
  • stałe / jednorazowe doradztwo podatkowe,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań GUS,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o korzystaniu ze środowiska
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o opłacie produktowej
  • przygotowywanie danych do biznes planów, wniosków kredytowych
  • zgłoszenia, aktualizację danych w rejestrach CEIDG, KRS

Cena już od 100,00 zł netto / miesięcznie.

 Pakiet dedykowany przedsiębiorcom zatrudniającym pracowników. Obejmuje m.in.
• prowadzenie akt osobowych pracowników i ich aktualizacja,
• sporządzanie umów o pracę oraz aneksów,
• zarejestrowanie nowych pracowników w ZUS, ich wyrejestrowanie i rejestracji zmian danych w trakcie zatrudnienia,
• wystawianie świadectw pracy,
• wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
• prowadzenie ewidencji badań lekarskich i szkoleń BHP oraz monitorowanie ich ważności,
• prowadzenie ewidencji urlopowych, ustalanie uprawnień w zakresie urlopu,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
• przygotowywanie ewidencji czasu pracy,
• szkolenia BHP
• prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami przy pracy.

 

 

Ryczałt ewidencjonowany jest uproszczoną formą opodatkowania działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy korzystający z takiej formy rozliczenia płacą podatek od przychodu, tym samym nie mają możliwości pomniejszać go o koszty jego uzyskania. Mają do wyboru stawkę: 3,0%, 5,5%, 8,5%, 17%, 20% - wysokość uzależniona jest od rodzaju sprzedawanych towarów lub świadczonych usług. Z tej formy opodatkowania mogą korzystać osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółki osobowe.

Przed wyborem tej formy opodatkowania wraz z Klientem sprawdzamy czy wykonywane przez niego działalności mogą być tak opodatkowane i dokonujemy analizy optymalizacji podatkowej pod kątem opłacalności korzystania z tej preferencyjnej formy opodatkowania.

W ramach prowadzenia obsługi ryczałtu ewidencjonowanego obsługujemy:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
  • spółki cywilne osób fizycznych

Zakres obsługi obejmuje m.in.:

  • przyjęcie dokumentów - wstępna weryfikacja dokumentów,
  • ocena dokumentów pod względem formalnym,
  • zwrot zleceniodawcy dokumentów wadliwych wymagających poprawy lub korekty,
  • sporządzenie dokumentów dodatkowych wewnętrznych, gdy są wymagane,
  • rejestracja dokumentów w ewidencji,
  • rejestracja dokumentów w innych, wymaganych prawem, ewidencjach i rejestrach,
  • wydruk i weryfikacja prawidłowości dokonanych zapisów pod względem formalnym,
  • księgowanie zapisów,
  • wydruk ewidencji,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami ewidencji,
  • wydruk pozostałych rejestrów i ewidencji,
  • nadanie numerów dokumentów zgodnie z zapisami odpowiednich ewidencji, gdy są wymagane,
  • wydruk podsumowania miesięcznego księgi do dokumentów oraz dla klienta,
  • obliczenie zaliczki na podatek dochodowy i sporządzenie informacji - dokumentu obliczenia,
  • wydruk przelewu (na życzenie wysyłka na email / sms) i informacji o obliczeniach,
  • stałe przechowywanie dokumentacji w ciągu roku podatkowego,
  • biuletyn informacyjny kancelarii w formie papierowej,
  • dodatkowy biuletyn informacyjny w formie elektronicznej,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:

  • obsługę ewidencji środków trwałych,
  • obsługę ewidencji VAT,
  • stałe / jednorazowe doradztwo podatkowe,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań GUS,
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o korzystaniu ze środowiska
  • przygotowywanie danych / sprawozdań o opłacie produktowej
  • przygotowywanie danych do biznes planów, wniosków kredytowych

Cena już od 80,00 zł netto / miesięcznie.

Pakiet dedykowany przedsiębiorcom nie zatrudniającym pracowników tzw. samozatrudnienie. Obejmuje m.in.
• miesięczne naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, fundusz pracy
• przygotowywanie i przekazywanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS DRA
• przygotowanie informacji o przelewach do ZUS


oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę zasiłku chorobowego, wypadkowego
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę świadczenia rehabilitacyjnego 
• przygotowywanie wniosku do ZUS o niezaleganie ze składkami
• przygotowywanie innych wymaganych dokumentów / wniosków do ZUS
• dostarczenie / wysłanie dokumentów do ZUS

loading...
ZUS
Kadry
Płace
Kontrola
PFRON
OHP
Delegacje

Pakiet dedykowany przedsiębiorcom nie zatrudniającym pracowników tzw. samozatrudnienie. Obejmuje m.in.
• miesięczne naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, fundusz pracy
• przygotowywanie i przekazywanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS DRA
• przygotowanie informacji o przelewach do ZUS


oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę zasiłku chorobowego, wypadkowego
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę świadczenia rehabilitacyjnego 
• przygotowywanie wniosku do ZUS o niezaleganie ze składkami
• przygotowywanie innych wymaganych dokumentów / wniosków do ZUS
• dostarczenie / wysłanie dokumentów do ZUS

 Pakiet dedykowany przedsiębiorcom zatrudniającym pracowników. Obejmuje m.in.
• prowadzenie akt osobowych pracowników i ich aktualizacja,
• sporządzanie umów o pracę oraz aneksów,
• zarejestrowanie nowych pracowników w ZUS, ich wyrejestrowanie i rejestracji zmian danych w trakcie zatrudnienia,
• wystawianie świadectw pracy,
• wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
• prowadzenie ewidencji badań lekarskich i szkoleń BHP oraz monitorowanie ich ważności,
• prowadzenie ewidencji urlopowych, ustalanie uprawnień w zakresie urlopu,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
• przygotowywanie ewidencji czasu pracy,
• szkolenia BHP
• prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami przy pracy.

 

 

Pakiet dedykowany przedsiębiorcom zatrudniającym pracowników oraz zleceniobiorców. Obejmuje m.in.
• naliczanie wynagrodzeń pracowników na podstawie przekazywanych protokołów dostarczonych przez Klienta (czas pracy, nadgodziny, pory nocne, urlopy, nieobecności),
• rozliczanie ryczałtu za używanie samochodu prywatnego,
• rozliczanie dodatków i potrąceń niekomorniczych,
• miesięczne naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, fundusz pracy,
• miesięczne naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-4R, PIT-8AR,
• przygotowywanie i przekazywanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS DRA wraz z raportami,
• przygotowanie informacji o przelewach do Urzędu Skarbowego i ZUS,

oraz dodatkowo pakiet może być rozszerzony o:
• sporządzanie umów o pracę oraz aneksów,
• zarejestrowanie nowych pracowników w ZUS, ich wyrejestrowanie i rejestracji zmian danych w trakcie zatrudnienia,
• rozliczanie umów cywilno – prawnych (zlecenie, o dzieło),
• rozliczanie, dokumentacja zatrudnienia obcokrajowców,
• delegowanie pracowników do pracy za granicą,
• rozliczanie dodatkowych list płac,
• naliczanie innych potrąceń z wynagrodzeń Pracowników, związanych z ich zadłużeniem,
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę zasiłku chorobowego, wypadkowego
• przygotowywanie wniosków do ZUS o wypłatę świadczenia rehabilitacyjnego
• przygotowywanie wniosku do ZUS o niezaleganie ze składkami
• przygotowywanie innych wymaganych dokumentów / wniosków do ZUS
• przygotowanie informacji rocznych PIT-4R i PIT-8AR,
• sporządzanie informacji podatkowej IFT-1, PIT-11, PIT-40,
• obsługa czynności związanych z Komornikiem,
• rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych,
• obsługa dofinansowania z OHP,
• obsługa dofinansowania z PFRON.

Pakiet dedykowany przedsiębiorcom zatrudniającym pracowników, którzy są w trakcie kontroli przez ZUS / Urząd Skarbowy / Państwową Inspekcję Pracy lub którzy zobowiązani są do naprawy dokumentacji i rozliczeń pracowniczych.

Obejmuje m.in.
• udział w kontroli przedsiębiorcy przez ZUS / Urząd Skarbowy / Państwową Inspekcję Pracy
• reprezentowanie przedsiębiorcy w trakcie kontroli przez ZUS / Urząd Skarbowy / Państwową Inspekcję Pracy
• naprawa dokumentacji kadrowo - płacowej

Kontrola wynagrodzeń jest jednym z priorytetowych elementów sprawdzanych przez Inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Inspektorzy sprawdzają dokumentację związaną z wypłatą wynagrodzeń oraz prawidłowość ustalania ich wysokości. Przedmiotem kontroli są również ustalenia, czy pracownik otrzymał należne świadczenia, a także czy nie został bezpodstawnie ich pozbawiony.


Kontroli podlega prawidłowość dokonywanych potrąceń z wynagrodzenia – zarówno pod kątem merytorycznym, czyli czy zostały one dokonane w granicach określonych przepisami Kodeksu pracy, jak i pod kątem formalnym.

Przedmiotem kontroli mogą być również objęte inne świadczenia, np. wypłata należności z tytułu podróży służbowych, ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej, ekwiwalentu za używanie własnej odzieży przez pracownika, wypłata świadczeń urlopowych. Kontrolę wynagrodzeń dotyczy także poprawności naliczeń składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, fundusz pracy i fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych. kontroli, odwołań do protokołów kontroli.

W przypadku powstania nieprawidłowości pracodawcy zobowiązywani są do naprawy rozliczeń. W tym miejscu oferujemy pomoc w przygotowaniu odpowiednich korekt dokumentów kadrowych, list płac, naliczeń składek (deklaracji ZUS) i podatku dochodowego (deklaracji PIT, IFT) oraz przygotowania pism wyjaśniających / odwołań.

Cena ustalana indywidualnie z każdym Klientem.

Dofinansowanie dla przedsiębiorców

  • Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych refunduje osobie niepełnosprawnej wykonującej działalność gospodarczą obowiązkowe składki na ubezpieczenia: emerytalne oraz rentowe. Zajmujemy się pomocą przy przygotowaniu wniosku o rozpoczęcie refundacji i miesięcznym elektronicznym rozliczaniem wniosków PFRON o dofinansowanie dla niepełnosprawnego pracodawcy (WN-U-G) oraz refundacją składek dla niepełnosprawnego rolnika lub rolnika zobowiązanego do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika (Wn-U-A)

Dofinansowania dla niepełnosprawnego pracownika

  • Pracodawca prowadzący zakład pracy chronionej, pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i osiągający wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6%, pracodawca zatrudniający w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy mniej niż 25 pracowników jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie do wynagrodzeń zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych . Przygotowujemy wnioski w zakresie rozliczania z PFRON dofinansowania dla niepełnosprawnego pracownika (WN-D, INF-D-P)
    Cena ustalana indywidualnie z każdym Klientem.

Refundacja wynagrodzeń i składek pracowników młodocianych

  • Pracodawca, zatrudniający pracowników młodocianych, posiadający wymagania zawodowe i pedagogiczne osób prowadzących przygotowanie zawodowe młodocianych ma możliwość uzyskania refundacji wynagrodzeń wypłacanych młodocianym oraz składek na ubezpieczenia społeczne od Ochotniczych Hufców Pracy.
  • Kompleksowo pomagamy pracodawcom w przygotowaniu wniosku o zawarcie umowy o refundację wynagrodzeń wypłacanych młodocianym oraz składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanych wynagrodzeń oraz w przygotowaniu okresowych wniosków w celu uzyskania refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych po zawarciu umowy o refundację.

Cena ustalana indywidualnie z każdym Klientem.

Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych

  • Rozliczanie diet jest częstym problemem, z jakimi borykają się przedsiębiorcy wysyłający pracowników w podróże służbowe lub gdy sami w nich uczestniczą. Przepisy o rozliczaniu delegacji budzą wiele wątpliwości. Z tytułu podróży krajowej oraz podróży zagranicznej, odbywanej w terminie i miejscu określonym przez pracodawcę, pracownikowi przysługują m.in. diety, zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej, noclegów, innych niezbędnych udokumentowanych wydatków, określonych lub uznanych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb.
  • W oparciu o przepisy rozporządzenia przygotowujemy odpowiednie dokumenty dotyczące polecenia wyjazdu przed delegacją pracownika i przedsiębiorcy oraz rozliczenie kosztów podróży i diet po jego powrocie. Rozliczamy delegacje krajowe oraz zagraniczne. Pracodawca (przedsiębiorca) już nie musi sam znać przepisów prawa w tym zakresie czy liczyć godzin delegacji, stosować potrąceń za poszczególne rodzaje wyżywienia lub rozliczać pozostałych kosztów.

JAK NAS ZNALEŹĆ

Back to top